Akne

BEHANDLING AF AKNE MED DEN NYESTE TECHNOLOGI - ELLIPSE NORDLYS

Vores krop producerer hormonet androgen, som stimulerer vores talgkirtler til at producere sebum. En overproduktion af sebum kan tilstoppe porerne. Hudbakterier, som lever af og nedbryder sebum, bliver spærret inde, og sammensætningen af hårprotein, sebum og fedtsyrer irriterer hårfolliklernes vægge og medfører inflammation.

Hvordan virker behandlingen?

Behandlingen reducerer blodforsyningen til talgkirtlerne og nedsætter hermed sebumproduktionen.

Kan jeg behandles?

De bedste resultater opnås ved inflammatorisk akne - røde, kløende, forhøjede bumser. Det er vigtigt, at huden ikke har været udsat for sollys eller er blevet solbrændt inden.

Hvor lang tid tager en behandling?

En behandling af hele ansigtet omfatter normalt omkring 60 skud med ellipselyset, og et typisk behandlingsforløb inkluderer 4 behandlinger med 3 ugers mellemrum.

Gør det ondt?

Oplevelsen af smerte varierer fra person til person. Det er ikke nødvendigt at bedøve huden, og de fleste beskriver ubehaget svarende til at lade en elastik slå mod huden efterfulgt af en varm fornemmelse. Lidt ligesom hvis man har fået for meget sol på stranden. Des lysere huden er, des mindre er ubehaget.

Hvordan skal jeg forholde mig før og efter behandlingen?

Det lys, der anvendes til behandlingen, er uskadeligt, synligt lys, så der er ikke nødvendigt at tage særlige forholdsregler. Efterfølgende vil det være en fordel at blive vejledt i fremtidig hudpleje, da bakterien er svær at udrydde fuldstændigt.

Normalt er ingen efterbehandling nødvendig. Dog kan personer med følsom hud nyde godt af at påføre en kold, fugtig klud umiddelbart efter behandlingen. Det anbefales ikke at udsætte huden for sollys og at anvende solfaktor (minimum faktor 30) i fire uger efter behandlingen.

Hvad kan jeg forvente?

I nogle tilfælde vil du opleve en rødmen i ansigtet efter behandlingen. Hvis du har solskadet hud, vil pigmenteringspletter efterfølgende fremtræde mørkere og senere forsvinde. Hvis du får fremtidige udbrud, kan behandlingen gentages.

Se priser under pigmentering eller kontakt os for pris.

Bestil tid til aknebehandling

Er det første gang du skal have behandling kontaktes klinikken pr. mail eller telefon

Inden behandling skal kunder have læst
Skriftlig patientinformation2017